söndag 15 november 2009

Mammas nya leksak!


Ja, pappan i familjen får förståss också gärna använda den! ;-)Egentligen har vi slutat med födelsedagspresenter åt oss vuxna, men mamma och pappa vill ändå alltid så gärna ge mig något när jag fyller år och i år hittade jag en perfekt sak att önska mig. Vi hade "framtidsforum" med lokalvårdarna på jobbet och en av dem berättade att de har en ångtvätt i Örnäsgården som hon haft så mycket nytta av att hon köpt sig en egen för hemmabruk. Jag såg min chans att hålla badrumsgolvet fräscht på ett enklare sätt än att ställa sig på alla fyra och skrubba med rotborste och såpa! :-) Vårt badrumsgolv får snabbt avlagringar från duschvattnet som inte ser så trevliga ut och som nästan ingenting biter på (i så fall ska det vara tunga kemikalier inblandade) men faktum är att de i alla fall minskade med ångbehandlingen, och om inte annat så lossnade en massa vanlig smuts! Hallgolvet ska också få sig en omgång idag, och kylskåpet invändigt!

I övrigt hade jag en skön födelsedag. Blev bortbjudna på lunch hos en dam som fyllde 70 år, Lia följde med och skötte sig exemplariskt - även om hon var väldigt blyg för jubilaren och böjde ner huvudet mot magen så fort att jubilaren tittade på henne. Sen fikade vi med farfar, Sigrid och mommo, moffa hade svår nackspärr och fick stanna hemma - något som bekymrade Lia väldigt! "Moffa ont i halsen, höver plåster! Men det går öööööööver" har hon sagt gång på gång.

1 kommentar:

karo sa...

Jamen Grattis i efterskott!! :-D

Vad kostar en sån där ångtvätt?