onsdag 5 augusti 2009

Semestrar hemma och njuuuter...

Sista skimrande dagarna av semestern, och med facit i hand har jag haft jättefint väder hela perioden! Jag har knappt varit utanför Sunderbyns gränser (förutom till ICA Maxi på Storheden då) och det är jag helt nöjd med. Jag älskar att vara hemma på semestern! :-)
Idag har Lia och jag tagit en cykeltur till Statoil (se där, också utanför bygränsen) och det var helt underbart... Ibland är jag så tacksam över att jag kan njuta så av en så liten enkel sak som en cykeltur. Varför skulle jag behöva resa någonstans? ;-)

Jag gjorde några små omvägar på tillbakavägen, tittade på vackra planteringar och människor som såg skönt avslappnade ut. Kanske var någon av dem på gränsen till psykbryt, men det var jag lyckligt ovetande om där jag gled fram på cykeln med en nöjd Lia bakpå. Följde älven tillbaka mot byn och plötsligt kom en pust av åkerbärsdoft, så ljuvligt! Närmade mig bäcken och där stod doften av Älggräs tung och tät, det är verkligen den ultimata sommardoften för mig.

Och sen cyklade vi ner till mommo och moffa i stugan, myste på och bakade en blåbärspaj av blåbär som mommo nyss plockat. Kan en dag bli bättre? Jag tvivlar på det... :-) Vilma har fått följa med en kompis till Aronsbadet och verkar lika nöjd med sin dag. Matte är med kompisen Linus i deras stuga, så honom har vi inte sett till. Åh, jag vill inte att semestern ska ta slut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en helt underbar dag och jag håller helt med dej.
Jag älskar också att bara "vara" på semestern. Folk tittar lite undrande på mej och frågar "men ska ni inte åka någonstans".


/Janeth

Malin sa...

Härligt att ni njuter av semestern=)