onsdag 5 augusti 2009

Bara för att jag skrev sådär...

...så kan jag lova att jag idag har fått cykla så att jag tiger... När Magnus kom hem från jobbet så skulle vi åka iväg och gratulera farfar som fyller år idag. Jag kom på att jag ville cykla in till stan, så jag satte Lia bakpå och började trampa. Mötte Magnus ute på gården och ropade åt honom att jag skulle cykla in men bad honom slänga med cykelstället till bilen så att jag kunde åka bil hem. Naturligtvis hörde han bara första halvan av den meningen... När jag äntligen kom fram till farfar insåg jag att jag skulle bli tvungen att cykla hem också.

Lia somnade bakom mig i cykelsitsen, hon hängde som en liten trasa och jag var dels rädd att hon skulle ramla ur och dels rädd att hon skulle strypas av hjälmen när hon hängde sådär som en liten ostbåge. Hon gjorde varken det ena eller det andra, men det tog en timme och en kvart att cykla in - jämfört med 55 min att cykla hem, utan henne bakpå cykeln. Den unga damen är dock rätt pigg och glad, nu såhär 22.47 på kvällen... Sova middag från 18.30-19.30 är inte helt att rekommendera!

Inga kommentarer: