fredag 7 augusti 2009

Blomsafari med mamma


Jag och Magnus är rätt flitiga på att promenera om kvällarna, men när det gäller val av promenadvägar är det ett område där vi inte är helt kompatibla såhär års. Just nu är det som vackrast i de trädgårdar där det bor riktigt trädgårdsintresserade männisor, så jag vill ju givetvis lägga promenadturerna så att vi passerar så många såna trädgårdar som möjligt. Det vill inte Magnus, av någon outgrundlig anledning ;-)

Igår tog jag mamma med mig istället, hon har mycket mer sinne för vackra planteringar! I år har vi inte varit till kolonilottsområdet på Hertsön, det är annars en årlig tradition, men det finns mycket vackert att se i vilket bostadsområde som helst just nu! :-) Nästa år ska jag ha lika vackert! Eller nästa... Nja, det är nog bara att inse att livet har lite för högt tempo just nu för att jag ska ha tid och ork med något så tids- och arbetskrävande, men drömma kan man ju alltid...

Inga kommentarer: