söndag 25 maj 2008

Påbörjat projekt...



..."Lias rum". Såhär ser utgångs- läget ut:


Steg 1 är att två av tre bokhyllor nu är på plats och ska ta hand om alla böcker som ligger travade på golvet. Jag kan inte fatta att det är så mycket böcker som det är... Helt otroligt! Ändå har jag bestämt mig för att göra mig av med all gammal kurslitteratur som jag inte öppnat på tio år. Men sen då, hur rensar man bland böcker egentligen...? Ett par, tre böcker har jag lyckats lägga i "Myrorna-högen". Först tänkte jag kallsinnigt att alla pocketar skulle iväg, men när jag började plocka bland dem så var det alltför många bra, som jag kan tänka mig att läsa om eller som Magnus inte har läst, och varför ska jag göra mig av med dem bara för att de inte är inbundna? Ja, det blir inte så mycket rensat inser jag ju... Stackars Lia får leva med att ha en massa böcker som inte är hennes i sitt rum, tills Matte flyttar hemifrån eller så. Då blir det bibliotek! Fast då lär jag väl fylla hyllorna ohämmat på all världens bokreor så det slutar med att vi får flytta till ett större hus när ungarna flyttar hemifrån! ;-)

3 kommentarer:

DyschDysch sa...

Trevligt att du tittade in. Det var fösta gången för mig på glassbaren. Men väl värt ett besök. Vilket projekt du har påbörjat, tycker alltid man har för mycket böcker, men de e ju så mysigt att få uppleva alla dessa världar och bokrean lockar mig alltid till att fylla på i högarna =).
Lycka till
kram
"Kiki"

Anonym sa...

Jag skulle vilja se det där skåpet framifrån! Sidan och bakstycket påminner mig om ett av våra skåp! ;-)

Helena sa...

Vi har två liknande skåpar nere i vardagsrummet också, de har stått hos mormor och morfar. Den som ska stå i Lias rum har stått hos morfars syster. Den är ganska kantstött, så jag funderar på om den ska få bli vitmålad. Den är ju inte antik eller så, från 40-talet skulle jag tro.