måndag 26 maj 2008

Lite framsteg...



Böckerna är på plats i bokhyllan istället för på golvet, hörnskåpet som har stått provisoriskt på nedervåningen så länge att vi glömt bort att det inte ska stå där är uppflyttat, diverse skräp är kastat och första provmålningen är utförd. Vi stod och tvekade lite om vi skulle köpa färg på en gång, men bestämde oss för att ta en provburk och det var ju tur det - för när färgen kom upp på väggen så var den inte alls milt ljusgul som jag tänkt mig utan mera beige och lite tråkig!


Den gamla blå färgen som är på väggarna därinne är ett resultat av att vi inte provmålade först. Då hade jag tänkt mig en milt gråblå nyans, men den var nästan turkos och alldeles för kraftig när den kom upp. Ja något har man lärt sig i alla fall...


Magnus har ägnat denna veckas lediga dag åt fiske, i lördags var han hos Magnus M, Mattes kompis Philips pappa (jo, Magnus var ett mycket populärt namn åren strax före och efter 1970). Magnus skulle bara åka dit en halvtimme och titta på något vad det nu var. Efter typ två timmar ringde jag och frågade vart sjutton han tagit vägen, och då hade de börjat prata fiske och planera fisketur tillsammans... Så idag bar det av, och det här är resultatet.
Vilma blev mindre glad när hon kom hem från skolan och skulle slänga något i komposten - och möttes av ett gapande fiskansikte. Tror inte hon hämtat sig ännu ;-)




1 kommentar:

Anonym sa...

Nu kan jag konstatera att det _inte_ är ett likadant skåp som vi har. Ert är _mycket_ snyggare! *ler*