torsdag 29 maj 2008

En tur på stan


Igår var jag och Vilma och Lia på shoppingtur. Jag och Lia åkte in redan på förmiddagen och hann med en hel del medan Lia sov i vagnen. Vid tvåtiden mötte vi säljaren till vagnen som vi köpt på Blocket och sen hade jag plötsligt två vagnar att hålla reda på! Vi mötte upp Vilma som kom själv med bussen (fast mormor och morfar såg till att hon kom ordentligt med bussen i Sunderbyn). Spännande!


När man är på stan med Vilmisen så handlar det en del om att hålla fokus på vad det egentligen var vi skulle köpa... Vilma vill köpa allt vackert hon ser, så råkar hon se ett par vackra örhängen så bryr hon sig inte ett skvatt om att det var tights och sockar vi behövde. Så om man inte ska komma hem med slut pengar och utan det man behövde köpa, så gäller det att hålla lite strama tyglar...
Både Vilma och Lia tyckte att den nya vagnen var rolig, Vilma för att den var lätt att köra och Lia för att hon plötsligt såg allting så bra!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Men kolla! Äntligen kan man kommentera! :-D

Anonym sa...

Och oj, det har man ju tydligen kunnat göra en tid...! Skyller på ogräsrensningar och sånt, jag har helt enkelt inte skött min plikt som surfare de senaste dagarna. ;-)

Anonym sa...

Vilken fin vagn ...jag insåg idag att Ellen hellre vill sitta framåt så jag ska försöka vända sittdelen!!
Hon trillade nästan ur när hon skulle kolla ut...