söndag 27 juni 2010

Midsommarhelg i lugnets tecken...

Midsommarafton firade vi hos Katti och Niklas i Gammelstad, lugnt och trevligt med god mat, lite vanlig sång och lite singstar-sång. Lia slocknade redan vid 22-tiden, det hade jag aldrig trott... :) Här hemma pågick lan för fullt i köket när vi kom hem, men det var nästan mysigt att höra dem småprata när jag somnade. När jag vaknade på morgonkvisten var det tomt och tyst, då hade tokstollarna åkt ner och badat klockan sju på morgonen...

Midsommardagen tog vi en långpromenad som inte blev så jättelång pga hotande regn, och sen åkte vi hem och grillade och idag har vi såsat omkring i morgonrock hela dagen... Endast Vilma har haft ett energiryck och städat sitt rum, klockan två på natten! Nåja, när hon nu faktiskt städat så ska jag inte klaga, det är ju ändå sommarlov... Klockan 03.10 var jag upp på toa och hörde Matte prata i telefonen... Full aktivitet på nätterna i det här huset m a o...

Inga kommentarer: