tisdag 15 juni 2010

Lätt förvirring... Och så dagisfest!




På väg hem från jobbet såg jag Matte och Maja på andra sidan gatan från bussfönstret. Jag ringde Matte och vinkade till honom och så passade jag på att fråga om han skulle äta middag hos oss eller hos Ewa. Han svarade att han skulle äta hos oss och att han kunde hoppa på samma buss som jag på en gång och jag sa "javisst" och så fortsatte han "mmm, bra - men varför sitter du på bussen som går till Klintbacken?" *suck* Det var länge sen jag gjorde den tabben, men idag så... Så jag frågade Matte om han kunde hämta upp Lia på dagis, för jag skulle hämta bilen på Magnus jobb och helst hinna handla lite. Det lovade han, och när jag sen kom hem och frågade Lia om hon blivit glad när Matte och Maja hämtat henne så svarade hon allvarligt "ja, jag blev mycket glad idag!"




Sen blev det dagisfest med pizza, chokladfontän och disco! Vilma följde med och åt sig så mätt att hon nästan inte orkade gå på hemvägen. Lia upptäckte inte chokladfontänen, hon åt "mallowsen" som de var, och jag tyckte att det var lika bra så... Hon blev tillräckligt kladdig av allt annat! Magnus var på GolfGarden och åt smaskig grillbuffé med sitt jobb och imorgon är det min tur, då blir det BBB och trerättersmiddag. Förhoppningsvis i lugn och ro... Jag har bokat tågbiljett 19.57 men hoppas kunna avboka den imorgon, för det verkar som om strejken bara pågår under onsdag förmiddag och då kan vi kliva ombord på flyget kl 10.00 på torsdag som planerat!

Inga kommentarer: