tisdag 15 juni 2010

Flygstrejk!

Är det inte det ena så är det det andra... Knappt har vulkanaskan lagt sig så börjar de hota med pilotstrejk... Jag och Vilma har bokat flygbiljett till Stockholm på torsdag morgon, och flystrejken - om den blir av - kommer att pågå från onsdag till torsdag. Som backup har jag nu bokat en avbokningsbar tågbiljett med avgång vid 20-tiden på onsdag, så jag hoppas, hoppas, hoppas att flygstrejken är avblåst innan dess.
Åååååååååhhhhhhhhh vad jag inte vill åka tåg i 14 timmar... Blä!

Det har låtit så optimistiskt kring flygstrejken, ingen verkar ha trott att den ska bli av. Tidningarna skriver knappt någonting om den, färskaste informationen jag kan hitta är två-tre dagar gammal och där står det ungefär "flygstrejken rycker närmare, ingen lösning i sikte".

1 kommentar:

Anonym sa...

Men tåg i 14h är väl mysigt :)