lördag 1 maj 2010

Valborg

Valborgsvädret var inte det roligaste, det var helt enkelt bara att plocka fram vinterkläderna igen! Valborg kan verkligen ha vilket väder som helst, det år jag gick i nian låg jag och solade i bikini bakom väggen och på kvällen gick man ute i t-shirt vid 21.30 på kvällen... Det gjorde man inte igår om man säger så. Under den långa tiden vi var kvar på sjukhuset när Vilma var nyfödd så hoppades jag att vi skulle vara utskrivna till Valborg, och jag såg framför mig hur jag skulle promenera med barnvagnen i kvällssolen på väg till majbrasan. Eftersom det var ungefär samma väder som igår, fast det dessutom vräkte ner snö, så blev det inte riktigt exakt som jag tänkt mig....
Igår åt vi middag med familjen Ruuth. Jag hade modifierat ett bufférecept till huvudrätt och då är det alltid jättesvårt att bedöma hur mycket som går åt.... Jag gjorde hela satsen av couscous och sås, vilket var beräknat för 50 personer (som bufférätt alltså) och tog 2/3 av kycklingreceptet. Tja, vi kan äta couscous fram till midsommar ungefär om vi vill... Nå då vet man det till nästa gång! :-)
Efter middagen gick vi till Sundis-brasan och sen hamnade vi hos Stefan och Petra och åt av deras efterrätt istället för vår egen! Vilma åkte hem till gården och grillade mashmallows på grillplatsen, och när jag och Lia kom hem och såg dem blev jag tvungen att ta ett foto - så mycket snö!!! Men det behövs bara några dagar med riktigt "smältväder" så är det borta. Bara det där smältvädret kommer någon gång!


Inga kommentarer: