fredag 7 maj 2010

Uppsala


Jag har varit på Pastoratstjänstemannaförbundets utbildningsdag i Uppsala, jättekul och givande. Åkte ner dagen innan och passade då på att ta en semesterdag och titta på Uppsala privat. Maggan från Örnäsets församling åkte ner med samma plan och vi rantade runt i centrum hela dagen, åt och fikade gott. Uppsala var dock lika kallt och grått som hemma i Luleå, ingen grönska i sikte alls.

Vaknade på natten mot torsdagen och hade grymt ont i magen, något som höll i sig hela torsdagen och gjorde det jobbigt att sitta på seminarierna. Vågade nästan inte äta något på hela dagen heller... :-(


Jag flyger så sällan att de hinner ändra alla rutiner för incheckning, säkerhetskontroll och boarding för varje gång. Nu checkade jag in för utresan vid datorn därhemma, smidigt och bra - fick välja sittplats direkt och skrev ut mitt boardingcard på papper och tog med mig. Funkade finfint! När jag skulle checka in för hemresan hade jag inte samma tillgång till dator och skrivare, så jag testade SMS-incheckningen och det funkade också bra. Men sen skulle man visa boardingcard redan innan säkerhetskontrollen och då blev det en del fumlande innan jag hämtat hem det med hjälp av mobiltelefonen, bokningsnumret skulle matas in och det var lite allmänt pyssligt. Vid säkerhetskontrollen hade inte mitt boardingcard i mobilen fått in alla uppgifter så jag fick legitimera mig, men när jag sen skulle in i planet hade de hunnit in och det var bara att stoppa mobiltelefonen i en scanner. Precis då slocknade naturligtvis telefonens skärmsläckare, men det var ju snabbt åtgärdat och så kom alla uppgifter upp där de skulle och äntligen fick jag min plats i planet.

Inga kommentarer: