söndag 16 maj 2010

Imse vimse spindel...


Lias kompis Sanna är tydligen jätterädd för spindlar, och naturligtvis har det smittat av sig på Lia... Vi såg en spindel och Lia sa med fasa i rösten "jag älskar inte spindlar!" och jag svarade "är du rädd för spindlar, de är inte farliga, man kan lika gärna vara rädd för tallkottar som för spindlar" och Lia tittade skeptiskt på mig och sa "men tallkottar flyttar inte på sig!"


Och det är ju sant förståss... :-)
Projekten hopar sig hemma hos oss. Förrådet är nu målat, men golv och hyllor ska på plats också. Under tiden ser bastun ut som en soptipp och det som inte rymdes därinne trängs i vårt sovrum och lite varstans. Men det blir nog bra när det blir färdigt! Dessutom har vi sju kubik ved mitt på gräsmattan som ska staplas, en ytterdörr som ska sättas plats och en båt som ska i sjön. Plus fönster som ska putsas, en gräsmatta som ska krattas och lite annat smått och gott. Fönstren har i alla fall jag börjat med, och ångtvätten som jag fick i födelsedagspresent av mina föräldrar funkar finfint nu när jag fått in den rätta knycken! :)

1 kommentar:

karo sa...

Jaa, det är skönt att inte vara sysslolös i alla fall! Väl? ;-))