måndag 15 mars 2010

Härlig helg...

Både lördag och söndag har vi suttit i solen på stugbron och gottat oss, fast på söndag blev det faktiskt en skidtur runt Tomholmen för mig. Sist jag åkte skidor hade jag Vilma i pulkan bakom mig, så det var not ett tag sen... Fast det var inte lätt att ha henne i pulkan, för hon pratade hela tiden och krävde svar, och när man skidrar och drar pulkan så hörde man inte så lätt vad hon sa... Och så blev hon jättearg när hon inte fick svar på sina tusen frågor!
Snö har vi som synes gott om... Snödrivan framför stugan ser ut som om den ska hålla ställningarna till framåt midsommar, särskilt som det var -23,5 i morse när jag vaknade och tittade på termometern. Brrr!!! Men när det väl vänder, för det måste det ju göra förr eller senare, då lär det bli blött!
Försökte få på Lia galonisar så hon inte skulle bli så blöt av dagsmejan, men hon deklarerade bestämt "jag höver inga goonisar, jag har en hatt!" och så klämde hon fast Mattes gamla fiskehatt på huvudet.


1 kommentar:

Bubbelmamma sa...

Ojojoj det såg verkligen ljuvligt skönt ut att sitta där & njuta av solen!