torsdag 24 december 2009

Julafton!







Jag och Lia tog en tur till Domkyrkan och tittade på årets julspel som var det bästa jag sett sen jag började jobba där... Vår pastorsadjunkt Luisa visade sig vara både sångtalang och skådespelartalang och när hon skällde på "Josef" för att han inte hittat något härbärge när barnet var på väg, så återupplevde jag för en sekund racerfärden till BB när Lia föddes... :-) Lia satt nästan stilla, förutom att hon slet av sig strumbyxorna "höver inga strumpor mamma", klättrade lite upp och ner i bänken och kollade in mixerbordet väldigt intresserat.
På väg hem skulle vi handla lite och tända lyktan på Theas grav, och eftersom jag var koncentrerad på att komma ihåg vad jag skulle handla och på att få fast Lia i bilstolen utan alltför mycket bråk så glömde jag naturligtvis att logga ur mig ur parkeringshuset... Skickade kortet med farfar och Sigrid nu när de åkte hem, men då var det låst, så vi får fixa det imorgon. Å andra sidan tickar det förhoppningsvis inte några pengar när p-huset är stängt.

Julaftonskvällen blev jättelyckad. Tomten var suvärän och Lia var inte det minsta rädd, även om hon greppade Mattes hand och på så sätt tvingade honom att vara med och välkomna tomten! Vilma är sååååå nöjd med sina julklappar! Det är så roligt att hon är så tacksam och glad över ALLA sina julklappar, hon tjöt av glädje över varje paket hon packade upp! Lia vrålade rakt ut av lycka över en Hello Kitty-dockvagn som hon fick, sen hade hon nästan inte tid att packa upp fler julklappar, hon måste liksom få leka av sig med varje sak innan hon kan ta till sig nästa.

Nu sitter vi och känner lugnet framför en brasa och en film. Vilma myser i sin nya Hello Kitty-pyjamas och Matte spelar sitt nya spel uppe i sitt rum. Känns som om man gått i mål i ett maratonlopp ungefär... :-)

2 kommentarer:

Malin sa...

Roligt att se att pyjamasen var bra =)

Hello Kitty verkar vara tema i år hos många ;)

Vilma sa...

Tomte-per