fredag 11 december 2009

Dubbel luciamorgon! :-)


Mattes förmodligen sista luciamorgon sammanföll med Lias första. Vilma har inget lusseframträdande i år, bara öppet hus på hennes skola på måndagkväll. Lias lussefirande började 7.30, jag väckte henne vid 07.00 och hon började genast klaga över "ont i magen". Jag stressade förståss genast upp mig och såg en veckas magsjukeinferno framför mig, men när ingenting hände så tänkte jag att hon nog inte hade ro i kroppen att äta frukost, så det var nog mest därför hon hade "ont i magen". Lussefirandet gick i alla fall bra, Vilma följde med och tittade på och Lia sjöng högt och ljudligt. Jag hann få lite fika också, innan det blev dags att åka till jobbet! När det kom fram pepparkakor på bordet så var det inte tal om "ont i magen" precis... Lia försåg sig snabbt med en rejäl bunt pepparkakor :-)

Magnus började inte förrän kl 10 idag, så han hann med att se lussemorgonen på Kråkbergsskolan också! När jag kom till jobbet så var det luciafika där också, men jag börjar känna mig rätt mätt på saffransbröd och pepparkakor! :-)

Inga kommentarer: