måndag 7 december 2009

Föräldraredovisning, favorit i repris...





Det känns som "same procedure as last year" eller rättare sagt "same procedure as every year"... När klockan började vara tio över fyra i eftermiddags så ringde Matte på min mobil och berättade att det var föräldraredovisning klockan sex... Av någon anledning har de alltid föräldraredovisningarna på måndagar, när Magnus jobbar till sju. "Jamen jag tänkte säga det igår" sa Matte till sitt försvar.

Jag packade hastigt ihop det jag höll på med, hann med bussen som gick 16.20 och var hemma strax före fem. Kvart över fem var middagen klar och kvart i sex var vi faktiskt på väg mot Kråkbergsskolan. Vilma tjattrade hela vägen, och jag var helt koncentrerad på att lyssna på henne - så plötsligt upptäckte jag att Lia sov i vagnen! Jippi! Not...

Av den första delen av föräldraredovisningen uppfattade jag inte särskilt mycket, för Lias humör var inte precis strålande. Hon drog av sig sin tröja och totalvägrade att sätta på sig den. Jag tog in henne i ett klassrum för att hon inte skulle störa redovisningen - och för att tala lite allvarsord med henne. Allvarsorden bet inte det minsta, och till slut var hon helt hysterisk. Billigt till salu med andra ord. Vid det laget var klockan äntligen sju, så jag ringde Magnus som kom och hämtade Lia, så andra halvan av föräldraredovisningen kunde jag faktiskt ta del av! :-) Bl a en totalsågning av en av mina favoritbokserier, det allmänna omdömet var ungefär "den suger" och "vill ni ta självmord kan ni börja med att läsa denna bok". Jag har dock läst hela bokserien (Fogelströms stads-serie) minst två varv och överlevt! :-))

Redovisningen avslutades med bugguppvisning. Enligt Matte själv är han kung i bugg och faktiskt dansade de riktigt bra hela gänget.

1 kommentar:

ewa sa...

det svänger ju