söndag 20 december 2009

Det börjar dra ihop sig....




I helgen har vi städat och städat, förrådet och bastun är klara och idag har jag kört golvet i badrummet noga med ångtvätten och man vill inte veta vad det är som lossnar... Men det lossnade ju som sagt i alla fall, så nu är det renare än någonsin! :-) Övre badrummet har också fått sig en duvning, Lias rum är återställt efter att ha varit utlånat till LAN för någon vecka sen. I Mattes rum hittades en glasslåda, och när man öppnade den möttes man av en fullkomligt obeskrivlig stank... Glass luktar inte gott när det stått i rumstemperatur en längre tid! Det artar sig i alla fall, återstår en "vanlig" städning av rummen här nere, men det får allt vänta till den 23:e om det ska vara fint på julafton!

Idag har vi kört en massa urvuxna kläder till Brändön för vidare befordran till behövande i Ryssland. Återstår lite sportartiklar och babysaker som jag tror är bättre att ge till Myrorna. Åh vad det är skönt att bli av med lite saker som inte används längre. Har sparat lite "minneskläder" som jag burit ut i Friggebodan och istället hämtat lite "Vilma-kläder" som Lia vuxit i.
Och så har jag försökt vara lite strukturerad och gjort listor på vad som ska lagas och vad som ska handlas. De sista julklapparna ska slås in också, sen kan vi börja andas ut...

2 kommentarer:

Malin sa...

Härligt med julstök ;)
Vi spenderade nästan hela lördagen med att fixa och dona...
Och idag ska vi bara sitta inne och titta på snön som yr utanför fönstret =)

Malin sa...

De ser ut som änglar på fotot - jag tyckte det såg ut som vingar....
Tack för julkortet=)