Ha! Idag fick Magnus en räkning på sitt telefonabonnemang, vilket fick mig att gå i taket eftersom det inte är meningen att det ska vara ett abonnemang utan Refill. Jag ringde Telia, de sa att han hade ett Telia-till-vänner-abonnemang som han var bunden till i 24 månader. De kunde inte göra något åt saken sa de när jag kom fram efter 19 minuter i telefonkö. Jag fick ett nummer till PhoneHouse, "detta nummer används inte" sa de när jag kom fram. Jag letade igenom Phonehouses hemsida för att hitta deras listigt undanstoppade kontaktuppgifter (de vill verkligen inte att man ska ringa dem). Efter bara 12 minuters köande kom jag fram till en kille som sa att de faxat ett "återtagande" till Telia, men att det "nog inte gått igenom". Han lovade faxa ett nytt, vi får väl se om det går igenom...
Vi har inte ens märkt att Magnus mobil gått på abonnemang. Magnus mobil var ju död en period, när vi begärt att bli lösta från de bundna abonnemangen, så när den äntligen gick igång igen så tog vi för givet att de gjort om det till ett refill som vi bett dem om sådär hundra gånger. Sen har jag tänkt "vad länge sen vi behövde ladda" men tänkt att han kanske fyllt på själv och glömt bort det hela. Men förklaringen kom ju i form av en räkning.
Själv sitter jag här och upprepar för mig själv "jag ska aldrig, aldrig, aldrig, aldrig mer tacka ja till ett erbjudande utan betänketid". Jag ska i fortsättningen bli jättemisstänkssam mot erbjudanden som "bara gäller här och nu". Morr.
1 kommentar:
När Helena pekar ut Phonehouse försäljaren åt mig då ska jag NITA honom rakt upp och ner så han knäcker näsbenet,jag tar eventuella påföljder,,det skiter jag fullständigt i.Nu är det krig.
:mb
Skicka en kommentar