tisdag 1 september 2009

Familjen Blom i ett nötskal...


Idag har Magnus haft inventering på jobbet, så han slutade före mig t o m. Hastigt och lustigt bestämde vi oss för att åka till 1. Myrorna för att hitta 80-talskläder till Vilma som ska ha 80-talsparty på lördag och 2. ICA Maxi för att fixa ballonger och serpentiner till nämnda 80-talsparty samt utflyktsmat till Vilmas skolutflykt imorgon. När vi ändå var på Maxi så skulle vi ju även handla mat för onsdag och torsdag, och lite annat smått och gott. Lista gjorde vi i all hast medan jag stekte palt till Matte som skulle iväg på träning, vi samlade ihop Vilma och Lia som lyckats försvinna åt varsitt håll och till slut var vi faktiskt på Myrorna och Vilma hittade ett rosa, glittrigt paljettlinne som någorlunda motsvarade hennes i ärlighetens namn ganska vaga uppfattning om "80-tal".
Maxi är alltid en pärs när Lia är med, och pärsen blir inte mindre av att ha henne med nästan direkt från dagis... Men vi var ju två vuxna som kämpade på, och vi fick ihop det vi skulle handla. Nästan.
Magnus bestämde sig för att promenera hem, och så fort han knatat iväg och jag var ensam med tjejerna i bilen så slog det mig - VI KÖPTE INGA BALLONGER!!! Vilma bröt givetvis ihop och krävde att vi skulle gå tillbaka och köpa ballongerna, men jag stenvägrade. Inte En Chans! Magnus är ledig på torsdag, så jag tycker att det verkar vara en väldigt lämplig dag för att fixa ballonger. Det tyckte inte Vilma "men då kommer vi ju aldrig att hinna!!!" Argumentet att kalaset är först på lördag och att det knappast tar två dygn att köpa ballonger bet inte. "Kalaset kommer att bli jättemisslyckat!" ylade hon, men när jag kallsinnigt föreslog att vi ju kunde ställa in det i så fall så var hon inte riktigt med på den idén. Nåja, det blir nog bra. Bara hon får sina ballonger....
Nu är vi hemma och jag får äntligen äta middag... Eftersom det tydligen bara är jag kvar som inte ätit så blev det långfil, något som jag är uppvuxen på men som det idag bara är jag och några pensionärer som äter. Med smulat tunnbröd i... Mumma! Nerverna börjar nästan landa snart nu... ;-)

1 kommentar:

Malin sa...

ÅHHHH långfil!!!
Jag önskar jag kunde äta det=(
Kanske får smälla i mig några mjölkpiller och ta en tallrik!!!