onsdag 6 april 2011

Projekt "Lias rum"





Lias rum har inte varit särskilt kul, delvis beroende på att vi haft några bokhyllor där som vi inte vetat var vi skulle göra av. När vi var hemma och magsjuka för några veckor sen så kom vi fram till hur vi skulle få plats med bokhyllorna och därmed frigöra Lias rum från störande vuxenböcker.
Nästa steg blev att köpa ordentliga lagerbokhyllor från Jula, och måla dem vita för att de skulle smälta in lite bättre - och plötsligt fick vi fria golvytor där det förut inte gått att röra sig pga alla leksakslådor! Redan samma kväll lekte Lia för första gången i sitt rum, hon har av naturliga skäl mest bara hämtat leksaker däruppe och lekt med dem i vardagsrummet istället.

MEN, Lia ville ju helst att hyllorna skulle målas rosa och lila. Det ville inte jag, och än då länge blir det som jag vill... ;) Tydligen har hon inte tänkt ge upp så lätt i alla fall, igår upptäckte jag att hon påbörjat ett litet "projekt" att göra hyllan lila i alla fall! Med en krita... När jag frågade vem som gjort det så sa hon "det var inte jag" och när jag då fortsatte fråga vem det i så fall var, om det inte var hon, så ryckte hon sorglöst på axlarna och sa "det var nog bara en mardröm!"

Inga kommentarer: