söndag 28 november 2010

Pimpad julgran!




När ens barn är små beibisar och man kanske ska välja en fadder (gudfar/gudmor) så vet man ju inte om barnet kommer att tycka att det känns rätt, även om man själv gör det. Men i Vilmas fall verkar hon då vara mer än nöjd med valet! :) Igår åkte hon iväg till Godmos redan vid 10-tiden på förmiddagen och kom inte hem förren vid 18.30. Jag ringde henne när jag var och handlade och frågade om hon skulle följa med och välja lördagsgodis och köpa ljusslinga till hennes gran, men nej hon var inte riktigt klar!:)


Jag hittade en rosa ljusslinga på Rusta, perfekt till Vilmas gran! Nu står hennes rum för julpynt i glammig stil, så får det bli lite mer traditionellt när vi klär granen i vardagsrummet! Lia ville inte vara sämre, så hon vägrade den glittriga ljusboll som jag tänkt till hennes rum - rosa adventsstjärna som Vilma skulle det vara! Jag hittade en på Rusta, men hon var inte riktigt nöjd! När den var tänd blev den mer röd än rosa! Men när hon fick hjällpa till att klä Vilmas gran och t o m blev utsedd till "delägare" så var hon glad igen!

1 kommentar:

Malin sa...

Vi har ju världens BÄSTA guddotter!!!!
Tack för att vi får låna henne...