måndag 22 november 2010

En skön söndag... :)

Vi bestämde oss för att få oss lite julstämning i blodet och vart åker man då om inte till Mattes mamma Ewa och Håkan. Ewa kan man alltid lita på när det gäller julpynt och när vi kom dit var hon i full färd med att packa upp julen! Matte kom också dit och skulle sen åka hem med oss och på vägen kom vi på att vi skulle åka förbi El-Giganten i deras nya lokaler. Vi skulle bara titta lite, men kom hem med både dator och kamera, så nu har jag en alldeles egen liten mini-pc att roa mig med. Sååå skönt att slippa dela på den andra laptopen, för det är ju nästan alltid samtidigt vi behöver den! När vi ändå var igång så köpte vi en liten kamera, för den stora systemkameran blir det inte mycket fotograferat med sen vi bytte till ett större objektiv. Rummen därhemma är för små, man kommer inte tillräckligt långt från motivet för att kunna fotografera fast man backar nästan in i väggen! Vi fick pc, pc-fodral, kamera, kameraväska och extra minneskort för 4 000!

Nu längtar jag halvt ihjäl mig efter att få börja julfixa och pynta! Jag brukar tjuvstarta lite och sätta iordning allt före helgen första advent, men jag försöker åtminstone hålla mig tills det är rätt helg! Men man kan ju börja stryka lite gardiner och så i alla fall... :)

Inga kommentarer: