torsdag 15 juli 2010

Snabba ryck...


Matte kom hem och meddelade att han var medbjuden på flickvännens semesterresa till Stockholm - nästa dag. Det blev lite bråttom med packning och förberedelser, men han kom iväg i alla fall och lyckades skickligt manövrera sig ifrån att klippa gräsmattan innan han åkte :D


Snabba ryck blev det också på glasögonfronten, jag har skjutit upp i ungefär ett år att titta på nya glasögon - men nu lyckades jag slarva bort mina gamla och eftersom de är totalt genomrepiga så har jag inte ens brytt mig om att leta. Vi gick in till Ante, Tildes&Ellens pappa, som är optiker och valde i princip de första bågar jag greppade. Ante gjorde en synundersökning på stubben, och att han lyckades med detta är jag grymt imponerad av, Lia hängde i princip i armkrog i utrustningen under tiden... :) Vi får väl se när glasögonen kommer om han lyckades ;)

Inga kommentarer: