söndag 25 juli 2010

Dagens skratt


Jag har ju hämtat mammas morfars gamla gungstol och har i ärlighetens namn haft svårt att slita mig ifrån den en sån här regnvädershelg. Vilma och Lia tycker att den är lite läskig eftersom den gungar väldigt långt bakåt, även om den har jättebra balans och inte välter över i första taget.

Igår satt jag och gungade i godan ro framför brasan, och så kom Lia och frågade "är det läskigt mamma?" Jag svarade att det inte var det, och då tog hon ett försynt tag i en ryggribba och frågade "är det läskigt NU då?" samtidigt som hon snabbt och högst överraskande drog gungstole bakåt med full kraft. Jag gallskrek och hoppade högt, så hon fick nog genast svar på sin fråga! ;) Magnus, som var åskådare till det hela fick sig i alla fall ett gott skratt.

1 kommentar:

Blomman sa...

Skrattar fortfarande:)