måndag 13 juli 2009


I fredags kväll ville grabbarna lana hemma hos oss, och när de fick det så krävde Vilma att hon och Wilma också skulle få lana. Planen var egentligen att vi andra skulle ge oss av till stugan och sova där, men eftersom vi kände att killgänget som var här är pålitliga och lugna så lovade vi henne att hon också skulle få stanna hemma och lana. Eller lana... "Lana i Club Pingvin" sa Matte och himlade med ögonen... *s* Men sitta uppe vid datorn till klockan ett skulle de få göra, och att Matte skulle skicka henne i säng tvivlade jag inte på, Matte och Vilma är mycket noga med att hålla reda på att den andre inte sitter för länge vid datorn ;-)

Allt gick bra i alla fall, fast när Vilmorna sen skulle gå och lägga sig så kom de på att det var alldeles för varmt på övervåningen. Kan tänka mig det ja, det var varmt ute och fem datorer igång i huset... Så de sov i bäddsoffan på altanen! Själva sov vi gott i stugan, och när vi kom hem vid 10-tiden satt Matte och Linus fortfarande och spelade! "Jag hoppas att ni har sovit en stund" sa jag till dem, men de svarade förvånat "nää". Så de åkte i säng fortare än kvickt, och jag kan inte säga att de protesterade nämnvärt.

Inga kommentarer: