torsdag 21 oktober 2010

Hårfärgning pågår!

Igår kom äntligen Vilmas lila hårfärg som jag beställt från www.bluefox.nu
Vi färgade håret på henne på kvällen, men ve och fasa, färgen blev alldeles för svag enligt Vilma. Enligt mig så blev det en jättefin grålila ton, men Vilma som väntat sig knall-lila hår blev alldelse utom sig av besvikelse. För att få en stark effekt hade man egentligen behövt bleka håret nästan vitt först, men det kändes lite väl drastiskt, och i Vilmas cendréfärgade hår blev den lila färgen nästan lite gråaktig. Snyggt, tyckte jag, men kanske inte så effektfullt som Vilma ville.

Jag tänkte att det nog behövs rejälare doningar, så jag gick in på Killerqueen och köpte ny hårfärg, och nu pågår färgningen för fullt - och nog verkar det bli lila alltid! Frisören som sålde hårtoningen sa att den nog inte skulle sitta kvar så jättelänge, men det känns inte som något problem faktiskt :)

Bild kommer när allt är klart!

Inga kommentarer: