söndag 22 augusti 2010

Höststart, omstart och nystart...


Lia har avverkat sin inskolningsvecka på dagis och börjar nu i skarpt läge imorgon. Vilma börjar femman, är alltså mitt i mellanstadiet och ingenting revolutionerande väntas egentligen hända denna skolstart - men hon studsar upp och ner som en Duracellkanin på speed i alla fall! :) Jag har varit i Boden hos Helena O och ätit vår traditionsenliga namnsdagsmiddag med surströmming, och när jag kom hem möttes jag av en ystert kvittrande Vilma som dansade någon slags cancandans i köket och berättade att hon nog skulle få lite svårt att somna. Jag trodde definitivt på henne ;)

Matte börjar gymnasiet. Gymnasiet! Herregud, det känns verkligen inte länge sen han var en sprallig fyraåring som outtröttligt cyklade varv på varv runt gården, hans lilla universum. Nu är han nästan vuxen, har flickvän, börjar gymnasiet och väntar på körkortstillståndet (vilket är en historia för sig, det verkar vara minst sagt kaos på Trafikverket och vi har väntat i nästan tre månader nu...).

Inga kommentarer: